מזל טוב בריבוע! שמעו סיפור:
זוג נחמד מגיע למשרדי. האישה בהריון. מזל טוב! שניהם מבקשים לרכוש דירה למגורי המשפחה המתרחבת. הגיעו אלי שאייצגם בעסקה, בעקבות המלצה מלבבת. שוב מזל טוב! משיחת הכרות מעמיקה עם השניים. מסתבר כי לגבר יש דירה נפרדת, הרשומה על שמו בלבד, עוד מטרום עידן הזוגיות 🤔. מפה לשם עולה גם סוגיית עריכת הסכם ממון בין בני זוג. תשאלו - נו, אז איך הסכם יחסי ממון קשור לרכישת דירה? קשור ועוד איך קשור. ומי שלא קושר בין הדברים עלול לשלם ביוקר בהווה ובעתיד.
ואכן, בסיפור שלנו, בני הזוג, שערכו בעצתי מבעוד מועד הסכם ממון, חסכו ברכישת דירתם 68,000 ש"ח ממס הרכישה! מס, שבטוח היו משלמים אלמלא אותו הסכם. זה בהחלט, סכום שלא הולך ברגל וגם השאיר לזוג "אוצר" נאה לעיצוב דירתם החדשה.

איך הצלחנו לעשות זאת? הסכם יחסי ממון, המשייך דירה רק לאחד מבני הזוג, מהווה אחד הגורמים המשפיעים ביותר על תחשיבי רשות מיסוי מקרקעין בבואה לקבוע גובה המס שיוטל עליכם. הסכם ממון יכול לקבוע כמה מס תשלמו בעסקאות מקרקעין שאתם עושים, הן כיחידים והן כזוג.
חסכון כספי הוא רק דוגמא אחת קטנה ליתרונות הגלומים בהסכם ממון. ופה לא מדובר במזל טוב אקראי (אף כי לא מזיק כמובן 😉). מדובר בהערכות מראש ובתכנון לטווח ארוך מכל הבחינות.

אז אם גם אתם בזוגיות כזו או אחרת, בפרק א' או בפרק ב', ורוצים לשמוע עוד על התועלת שתצמח לכם מעריכת הסכם ממון - אתם יותר ממוזמנים ליצור איתי קשר.
התכנון שלי - היתרונות שלכם.